Rubriek mobiliteit maart

Het is weer eens tijd om de rubriek mobiliteit bij te werken. Ook deze maand wil ik proberen om het verhaal positief te houden door de nadruk te leggen wat allemaal mogelijk is en wat al plaats vindt om de CO2-emissies terug te dringen. Een reeks van links uit de Nederlandstalige mainstream online media;

NS: tevredenheid reizigers blijft groeien

ProRail werkt aan nieuwe planningssoftware voor meer treinen

Wordt iedereen beter van lightrail als openbaar vervoer?

Eurostar rijdt vanaf eind april direct van Amsterdam naar Londen

Vanuit de trein, tram of bus op de fiets: 9292 gaat deelfietsen toevoegen

De waterstoftrein rijdt in Duitsland: de (schone) trein van de toekomst?

Groningen showt de eerste waterstoftrein van Nederland

Maakt vlucht meer of minder binnen Europa nu een verschil of niet voor het klimaat?

Het vliegtuig of de trein naar Spanje? Voor de CO2-uitstoot maakt het weinig uit

Last van vliegschaamte? Wat je eet op vakantie veroorzaakt meer CO2-uitstoot dan de vlucht zelf

2019 liep op wieltjes voor MIVB: reizigers reden recordaantal ritten op Brusselse metro’s, trams en bussen

ACM: KLM en Schiphol houden zich aan de regels

Dit zijn de 20 veiligste vliegmaatschappijen (en de onveiligste)

Nederlandse luchthavens verwerken recordaantal passagiers in 2019

Nederlandse satelliet gaat controleren of zeeschepen niet te veel uitstoten

Lowlands bouwt gigantisch zonnepark boven parkeerplaats

Tesla toont nu ook laadpalen van derden in navigatiesysteem

‘Bijna drie kwart bezitters elektrische auto vindt rijbereik voldoende’

Elektrisch rijden: dit moet je weten over de stekkerauto

Nooit een lege accu: alles over laadpalen en snelladers

Elektrische auto van 15.000 euro vanaf volgend jaar op de markt

Duizenden euro’s subsidie maken elektrische auto stukje goedkoper

Hiermee sluit ik deze update van de rubriek mobiliteit af. Veel plezier met het lezen van de artikeltjes in de media. Er is in elk geval in Nederland en België veel aandacht aan het probleem van de klimaatverandering maar ook veel aandacht over hoe iets te doen aan het probleem. De grote lijnen zijn duidelijk. CO2-emissies leiden tot opwarming van de Aarde. Dit levert weinig voordelen op en veel nadelen. De emissies zullen dus omlaag moeten. Dat kost tijd en inspanning maar het loont.

Over Raymond Horstman

Onderzoeker, analist, schrijver. Havo B-pakket, HBO analytische chemie en propedeuse Bestuurskunde aan de Universiteit van Twente. Een brede belangstelling in algemene zaken en een bijzondere interesse in klimaatstudies. Mijn woonplaats wordt door een bekend schrijver die er gewoond heeft omschreven als het "onliefelijk stadje E.". Een bekend dichter had het over het einde van de spoorlijn. Het is een fijne stad om in te wonen. Kort samengevat: E. heeft het!
Dit bericht werd geplaatst in mobiliteit, Rubriek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.