Het is weer eens tijd om de rubriek mobiliteit bij te werken. Ook deze maand wil ik proberen om het verhaal positief te houden door de nadruk te leggen wat allemaal mogelijk is en wat al plaats vindt om de CO2-emissies terug te dringen. Een reeks van links uit de Nederlandstalige mainstream online media;
NS: tevredenheid reizigers blijft groeien
ProRail werkt aan nieuwe planningssoftware voor meer treinen
Wordt iedereen beter van lightrail als openbaar vervoer?
Eurostar rijdt vanaf eind april direct van Amsterdam naar Londen
Vanuit de trein, tram of bus op de fiets: 9292 gaat deelfietsen toevoegen
De waterstoftrein rijdt in Duitsland: de (schone) trein van de toekomst?
Groningen showt de eerste waterstoftrein van Nederland
Maakt vlucht meer of minder binnen Europa nu een verschil of niet voor het klimaat?
Het vliegtuig of de trein naar Spanje? Voor de CO2-uitstoot maakt het weinig uit
Last van vliegschaamte? Wat je eet op vakantie veroorzaakt meer CO2-uitstoot dan de vlucht zelf
ACM: KLM en Schiphol houden zich aan de regels
Dit zijn de 20 veiligste vliegmaatschappijen (en de onveiligste)
Nederlandse luchthavens verwerken recordaantal passagiers in 2019
Nederlandse satelliet gaat controleren of zeeschepen niet te veel uitstoten
Lowlands bouwt gigantisch zonnepark boven parkeerplaats
Tesla toont nu ook laadpalen van derden in navigatiesysteem
‘Bijna drie kwart bezitters elektrische auto vindt rijbereik voldoende’
Elektrisch rijden: dit moet je weten over de stekkerauto
Nooit een lege accu: alles over laadpalen en snelladers
Elektrische auto van 15.000 euro vanaf volgend jaar op de markt
Duizenden euro’s subsidie maken elektrische auto stukje goedkoper
Hiermee sluit ik deze update van de rubriek mobiliteit af. Veel plezier met het lezen van de artikeltjes in de media. Er is in elk geval in Nederland en België veel aandacht aan het probleem van de klimaatverandering maar ook veel aandacht over hoe iets te doen aan het probleem. De grote lijnen zijn duidelijk. CO2-emissies leiden tot opwarming van de Aarde. Dit levert weinig voordelen op en veel nadelen. De emissies zullen dus omlaag moeten. Dat kost tijd en inspanning maar het loont.