Rubriek mobiliteit augustus

Tijd om mijn rubrieken bij te houden. Het kwam er niet van de laatste tijd. Hittegolven en ander malheur kwam er tussen. Maar de geest is willig en het vlees niet zwak. Vandaar deze update van de rubriek mobiliteit. een serie links uit de Nederlandstalige online mainstream media;

Automobilisme

De best verkochte auto’s in Europa in 2018

Op de wegen is het nu zo stil als in 1983 (Er zouden voor 1983 niet of nauwelijks files zijn geweest in Nederland)

Lantaarnpalen langs snelwegen mogen ’s nachts weer aan (iets met bezuinigen)

Bestuurders te vaak zonder gordel: zeker 18 doden bij ongelukken

CO2-uitstoot nieuwe auto’s wéér hoger

Nieuwe auto’s stoten steeds meer CO2 uit

Duitse auto-industrie hapert, en dat is ook in Nederland te merken

Tesla boekt in tweede kwartaal groter verlies dan verwacht

Musk: Auto’s van Tesla gaan video’s van Youtube en Netflix streamen

Oude, vervuilende zakelijke auto veel goedkoper dan schone Tesla

Kamer wil onderzoek naar fiscale verwennerij van Tesla-rijders

’Elektrische auto pas na 700.000 km groener dan benzine’ (Spoiler; alleen met grijze stroom)

Hof: Boete voor bestuurder ‘zelfrijdende’ Tesla met telefoon was terecht

Deltaplan Mobiliteit: ‘Rekeningrijden vanaf 2024 hele dag voor iedereen’

Vliegen (Een groeimarkt)

Vliegtickets in tien jaar bijna 40 procent duurder

KLM vervoert meer passagiers in juli ondanks brandstofstoring

Hogere brandstofkosten drukken resultaat Air France-KLM

Oproep topman KLM: ‘Vliegen is als drinken, doe het met mate’

Vliegschaamte? Nee hoor, recordaantal vluchten in Nederland

Minister: Schiphol mag groeien mits hinder beperkt wordt

Vliegmaatschappij Lufthansa verwacht groei ondanks klimaatacties

Frankrijk gaat ‘ecotaks’ invoeren op vluchten

‘Uitstoot [CO2] Nederlandse luchtvaart afgelopen vijf jaar fors toegenomen’

Beperkte krimp luchtvaart schaadt economie niet

Vliegmaatschappij eist 100.000 euro van lastige passagier

Vliegen is slecht voor je lijf, je geest en de aarde. Waarom stoppen we er niet mee

Boeing verliest miljarden, maar heeft ondanks alles nog een sterke positie

Boeing reserveert miljarden om luchtvaartmaatschappijen te compenseren

CEO Boeing: Vijfhonderd testvluchten gedaan met geüpdatete 737 MAX

Treinen en openbaar vervoer

Groningen is het mooiste station van Nederland

NS start proef met reclame in de trein (Zo lang het geluid maar uit is)

Minder treinen door defecten en stroomstoring Amsterdam

Vervoerslobby eist 56 miljard euro voor beter ov en minder verkeersdoden

Ov-chipkaart nadert einde

Varen over de baren

Noord-Ierse bouwer van Titanic sluit deuren na ruim 150 jaar

Schokkende vergelijking tussen de uitstoot van cruiseschepen en die van auto’s

Cruiseschepen stoten in Europa tien keer meer giftige stoffen uit dan alle auto’s samen

Voor zover de rubriek mobiliteit voor augustus. een goede gelegenheid om eens flink op te ruimen in de verzameling links over dit topic.

 

 

Over Raymond Horstman

Onderzoeker, analist, schrijver. Havo B-pakket, HBO analytische chemie en propedeuse Bestuurskunde aan de Universiteit van Twente. Een brede belangstelling in algemene zaken en een bijzondere interesse in klimaatstudies. Mijn woonplaats wordt door een bekend schrijver die er gewoond heeft omschreven als het "onliefelijk stadje E.". Een bekend dichter had het over het einde van de spoorlijn. Het is een fijne stad om in te wonen. Kort samengevat: E. heeft het!
Dit bericht werd geplaatst in mobiliteit, Rubriek en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Rubriek mobiliteit augustus

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik verbaas mij over de kap van veel straat- en laanbomen. In het landschap zijn soms nog relicten van oudere verbindingswegen te onderscheiden. Ik kijk naar met veel plezier naar.

    In oude binnensteden komt er soms weer nieuwe ruimte vrij als de auto en parkeerplaatsen verdwijnen. De mooiste beplantingen kunnen daar dan voor in de plaats komen.
    Nee ik wil niet terug naar uitgeholde boomstammen om de rievieren af te varen. Maar ook toen waren er internationale, zelfs mondiale handelscontacten.

    Waarbij ik denk dat de snelheid toen anders gemeten werd. En alleen het meest waardevolle vervoerd en verhandeld werd.

    Zomaar wat overpeinzingen bij het doorbladeren van jouw blogpost.

    Stille groet,

    Geliked door 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.