Alsnog beter laat dan nooit de update voor de rubriek mobiliteit voor maart 2019.
Het zijn de dingen die me opvielen in de Nederlandstalige online mainstream media en die onder het thema vallen;
Over vliegen en vliegvelden bijvoorbeeld;
Kamer wil voorlopig geen groei op luchthavens Rotterdam en Eindhoven
Duwen en trekken om Groningen Airport Eelde
Peiling Lelystad Airport: bijna de helft is voor uitbreiding
Overijssel wil opening Lelystad Airport niet voor herindeling luchtruim
PVV wil onderzoek naar vrachtvliegtuigen op Twente Airport
Schiphol naar zee verplaatsen? Zo deden ze dat in Japan en Hongkong
Maar ook over treinen en spoorbanen;
Vanaf 2025 ook treinen langs Stadskanaal
Treinen NS vaker op tijd, hogesnelheidslijn blijft probleemdossier
NS wil duurdere kaartjes spits testen, Rover is boos
Europa is wel klaar met de HSL: ‘De trein staat altijd met 0-1 achter’
‘Onnodige treinuitval hsl door slecht opgeleide machinisten’
En uiteraard niet te vergeten het automobilisme;
Verhoging aanschafbelasting op auto’s optie voor kabinet
Deze automerken zijn het vaakst betrokken bij ongelukken
Fiat Chrysler roept ruim 850.000 auto’s terug in VS wegens te hoge uitstoot
‘BMW niet schuldig aan sjoemelen met uitstoot dieselauto’s’
‘Daimler verkocht ruim miljoen vervuilende diesels’
Porsche officieel verdacht van dieselfraude
Uitstoot Europese vrachtwagens moet 30 procent lager zijn in 2030
Chinese autoverkopen dalen in januari opnieuw flink
Autoverkoop in februari fors lager
Volvo verlaagt maximale snelheid nieuwe auto’s naar 180 kilometer per uur
Dit was het weer voor de rubriek mobiliteit.
De vlieghaven naar zee verplaatsen is een erg groot,modern plan plan maar met de vooruitzichten van verhoging zeeën en waterlopen toch niet zo veilig vrees ik.Al zijn de nederlanders kunstenaars met land op zee te winnen.Wat met de toenemende stormen.Ben eens benieuwd h wat er beslist zal worden.Bed
LikeGeliked door 2 people
Bedankt om me ook op mijn nieuw blog te volgen
LikeGeliked door 1 persoon
Graag gedaan.
LikeLike