Rubriek mobiliteit februari 2019

Een update voor de rubriek mobiliteit. Mobiliteit is de essentie van ons bestaan. Onze huidige levenswijze is onbestaanbaar zonder het vermogen om je van A naar B te verplaatsen. Het gaat over vervoer en transport van mensen en goederen. Per spoor, over de weg, over het water en door de lucht. Het gaat om fysieke vormen van verplaatsing. Het stipt de problemen aan met mobiliteit en de te nemen maatregelen.

Het gaat over een reeks van links uit de Nederlandstalige mainstream online media;

Over de weg:

Voorlopig geen snelheidslimiet op Duitse snelwegen

Er wordt steeds meer extreem hard gereden op snelwegen

Steeds meer steun voor rekeningrijden

‘Meer dan helft Nederlanders voor vorm van rekeningrijden’

Adviseur Europees Hof: Duitse tolheffing is niet discriminerend

Vooral rijken profiteren van subsidie elektrische auto’s

Elektrische auto voor de meeste mensen nog steeds te duur

Laadpaalklagers remmen groei elektrisch rijden

Door de lucht:

Grote plannen: “Schiphol op zee is financieel haalbaar”

Overleg over groei van Schiphol lijkt op mislukking af te stevenen

‘Opening Lelystad Airport in 2020 wordt steeds ingewikkelder’

Meer passagiers voor Nederlandse luchthavens

Minister: vliegveld in zee heeft meer nadelen dan voordelen

Met het Openbaar Vervoer:

Pas over dik tien jaar echt sneller met de trein naar Berlijn

Reizigersclub boos over aangepaste dienstregeling om paar centimeter sneeuw

Twitter lacht zich een kriek: “Code geel noemden we vroeger gewoon januari”

Staatssecretaris: ‘Elke 10 minuten trein tussen negen grote steden in 2040’

Tien keer per week valt een hsl-trein stil ‘en niemand weet waardoor’

Nederlandse Spoorwegen bestellen 88 extra sprinters

Over het water:

Derde kolk Beatrixsluis geopend: Nederland weer knap stukje waterinfra rijker

Dit was het weer voor deze maand. Overdaad schaadt. Ook in de politiek schijnt men hier over eens te zijn:

CDA-lijsttrekkers: Nederland moet niet doorslaan in klimaatambitie

 

 

 

Over Raymond Horstman

Onderzoeker, analist, schrijver. Havo B-pakket, HBO analytische chemie en propedeuse Bestuurskunde aan de Universiteit van Twente. Een brede belangstelling in algemene zaken en een bijzondere interesse in klimaatstudies. Mijn woonplaats wordt door een bekend schrijver die er gewoond heeft omschreven als het "onliefelijk stadje E.". Een bekend dichter had het over het einde van de spoorlijn. Het is een fijne stad om in te wonen. Kort samengevat: E. heeft het!
Dit bericht werd geplaatst in Rubriek en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Rubriek mobiliteit februari 2019

  1. natuurfreak2 zegt:

    Ondanks dat ik me als volger op gegeven heb krijg ik geen melding meer van nieuwe berichten op je blog.De mobiliteit is een groot probleem .Ik heb een auto maar rijdt er niet zoveel kilometer mee rond.Want met de bus en dan tram naar de dokter neemt dan bijne 6 uur in beslag.Dus neem ik de wagen want op mijn leeftijd moet je niet urn staan wachrn op een bus die te vroeg of te laat komt of die volzit en voorbij rijdt.Ik voel me daar niet schuldig over .Naar de stad ga ik met de tram.Het is hoog tij dat men iets gaat doen maar hoop toch dat het voor mensen met een pensioen niet het budget gaat opslorpen dat ik nu besteedt om te genieten van de natuur in eigen land.Ik weet niet of je het weet maar mijn vorig blog was vol.Geen capaciteit meer om iets te plaatsen.Je vindt me nu terug op httpps://natuurfreak2.wordpress.com
    Fijne dag verder. en kom hier de andere artikels wel verder lezen

    Geliked door 2 people

  2. natuurfreak2 zegt:

    Ik las:Schiphol op zee is financieel haalbaar en alle dingen veranderen tegenwoordig zo gauw dat we soms de pedalen kwijt geraken maar voor men er aan begint zal men wel alles goed afwegen vermoed ik.Maar wat dan met de verhong van de zeespiegel.Kan men dit voorblijven?

    Geliked door 1 persoon

  3. natuurfreak2 zegt:

    Las artikel van kortere reistijden naar Berlijn.Als treinen bij ons regelmatiger zouden rijden en op tijd zouden mensen er meer gebruik van maken.Buitenlandse reizen per treinzullen eerst meer mensen moeten aanspreken om succesvol te worden.Mensenkiezen meestal voor goedkope oplossingen en denk dat de trein dit op dit moment niet biedt .5 euro om naatr zee te sporen is niet niets.Dus huisgezinnen nemen de wagen want voor die prijs rijden ze met het hele gezin.

    Geliked door 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.