Rubriek mobiliteit november

Een update van de rubriek mobiliteit. Hierbij kunnen we niet om de stint heen. Een hoop gedoe met dit transportmiddel. Is het echt wel veilig? Het heeft de schijn tegen. Toch willen ouders en kinderopvang het onding terug. Hoort veiligheid voor onze kinderen niet boven alles te gaan? Blijkbaar denkt niet iedereen er zo over. Dat is jammer om het maar heel zwak uit te drukken. Het is ronduit absurd. Een aantal links uit de Nederlandstalige mainstream online media;

Vier kinderen omgekomen bij bakfietsongeluk op het spoor in Oss

Het einde van de stint: Tweede Kamer is boos

Ouders en opvang willen Stint zo snel mogelijk terug

Verbod Stints op openbare weg blijft gehandhaafd

Fabrikant Stint vraagt faillissement aan

Voor zover de Stint. Meer nieuws over mobiliteit dan alleen stints;

NS vreest minder reizigers door btw-verhoging treinkaartje

NS maakt kaartjes onder protest duurder vanwege btw-verhoging

NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen

’Elektrische auto zorgt voor meer files’

Meer asfalt, het r-woord of toch het ov: hoe lossen we het fileprobleem op?

Vijf redenen waarom het aantal files toeneemt

Oorzaak fileprobleem ontdekt: Sanne met d’r Suzuki Alto

Overheid geeft slechte voorbeeld: koopt amper elektrische auto’s

D66 wil verlaging van maximumsnelheid op snelwegen

‘Aanschafprijs van nieuwe auto fors omhoog door nieuwe bpm-tarieven’

Rijkswaterstaat mag binnenvaart niet stilleggen bij extreem weer

Rijkswaterstaat keurt ontwerpen voor fietsbrug over Amsterdams IJ af

Dit was het weer voor de rubriek mobiliteit. het streven is om een beter evenwicht te vinden tussen positief en negatief nieuws. Het probleem is dat goed nieuws geen nieuws is voor de media. Dat maakt het wat lastig om dit te doen.

 

 

 

Advertenties

Over Raymond Horstman

Onderzoeker, analist, schrijver. Havo B-pakket, HBO analytische chemie en propedeuse Bestuurskunde aan de Universiteit van Twente. Een brede belangstelling in algemene zaken en een bijzondere interesse in klimaatstudies. De webmaster dient niet verward te worden met mijn naamgenoot de architect. Dit is echt een heel ander persoon.
Dit bericht werd geplaatst in Rubriek en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Rubriek mobiliteit november

  1. natuurfreak2 zegt:

    Verschrikkelijk wat er gebeurde op de overweg maar dat men zo maar ineens besluit dat de stint niet meer op de weg mag nadat men hem eerst heeft toegelaten.Wat met de mensen die zo’n investering hebben gedaan.Hoe kan zo’n onderzoek nu al afgelopen zijn.Ik heb geen verstand van de stint want hier heb ik ze nog nooit zien rijden.(althans geen electrische) Als de rem niet meer werkte ,was het stuur dan ook geblokkeerd zodat men niet een andere richting kon uitgaan?Hoe moet het nu verder?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s