Rubriek duurzaamheid oktober

Een update voor de rubriek duurzaamheid. Alle links zijn van oktober. Duurzaamheid valt niet mee. Soms is het alleen maar duur. Maar het is wel nodig. We kunnen niet door blijven gaan op de huidig manier. Dan gaat het een keer fout.

Een setje links uit de Nederlandstalige mainstream media;

‘Bedrijven laten miljarden aan duurzaamheidssubsidie liggen’

Hoe duurzaam is onze kleding? (Nog niet heel erg)

Plastic afval belandt in arme landen nu China met import is gestopt

‘Fraude door Britse recyclingindustrie, deels via Nederland’

Zo veel herrie maken wij achter de horizon

Sociale huurwoning blijft een tochtgat. Verduurzaming is onbetaalbaar

Energie besparen doen we vooral voor de portemonnee, niet voor het milieu

Kachelbranche: ‘Ook Nederland moet strenge fijnstofnorm invoeren’

Geheim olielek vervuilt al veertien jaar de Golf van Mexico

Europees Parlement stemt voor verbod op wegwerpplastic

‘EU-programma’s voor schone energie zo goed als mislukt’

Keurmerken helpen arme plantage-arbeiders nauwelijks

En als laatste een wel heel schrikbarend bericht;

Het gaat snel met de orkaannamen dit jaar, we zijn al bij de W van Willa

Dit was het voor de maand oktober.

Over Raymond Horstman

Onderzoeker, analist, schrijver. Havo B-pakket, HBO analytische chemie en propedeuse Bestuurskunde aan de Universiteit van Twente. Een brede belangstelling in algemene zaken en een bijzondere interesse in klimaatstudies. Mijn woonplaats wordt door een bekend schrijver die er gewoond heeft omschreven als het "onliefelijk stadje E.". Een bekend dichter had het over het einde van de spoorlijn. Het is een fijne stad om in te wonen. Kort samengevat: E. heeft het!
Dit bericht werd geplaatst in Rubriek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Rubriek duurzaamheid oktober

  1. Mathilde zegt:

    Er zit maar een optimistisch bericht tussen.

    Like

  2. natuurfreak zegt:

    Positief is dat men probeert er iets aan te doen maar van de andere kant is het voor de koper soms zo onoverzichbaar en is het koren van het kaf meilijk te scheiden en vaak ook onbegrijpbaar voor d consument.We zijn er nog lang niet maar iedere stap voorwaarts is er een .

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.