Opmerking

Mijn derde artikel in de reeks broeikaseffect heeft wat vertraging opgelopen. Ik dacht bijna klaar te zijn tot ik besloot om me ook bezig te houden met iets heel anders namelijk heate waste. In goed Nederlands afvalwarmte. Afvalwarmte van bijvoorbeeld een kolencentrale kun je gebruiken voor bijvoorbeeld stadsverwarming. Je begrijp dat je als onderzoeker deze afvalwarmte met de beste wil ter wereld niet buiten beschouwing kunt laten. Thermodynamica is heel simpel; je kunt energie niet uit het niets te voorschijn toveren, je kunt het ook niet in het niets laten verdwijnen. Je kunt het alleen maar omzetten van de ene vorm in de andere. Van daar de vertraging. Mijn excuses hier voor.

Over Raymond Horstman

Onderzoeker, analist, schrijver. Havo B-pakket, HBO analytische chemie en propedeuse Bestuurskunde aan de Universiteit van Twente. Een brede belangstelling in algemene zaken en een bijzondere interesse in klimaatstudies. De webmaster dient niet verward te worden met mijn naamgenoot de architect. Dit is echt een heel ander persoon.
Dit bericht werd geplaatst in opmerking en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Opmerking

  1. natuurfreak zegt:

    Neem er je tijd voor wat je kan inderdaad niet naast deze materie kijken.

    Like

Geef een reactie

